شعبه خیابان مسجد جامع یزد

شهر یزد، بناهای باشکوه بسیاری از دوره‌های مختلف تاریخ دارد كه هریک، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و زیبایی می‌باشد؛ اما باید گفت كه مسجد جامع این شهر، شهرتی جهانی دارد و از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی یزد به شمار می‌رود. مسجد جامع یزد با قدمتی ۹۰۰ ساله، از باشکوه‌ترین و زیباترین بناهای تاریخی و جاهای دیدنی استان یزد است که با مناره‌هایی رفیع در مرکز شهر قرار دارد. در دوران گذشته، مسجد در وسط شهر قدیم واقع شده بود. مساحت زیربنای مسجد برابر با ۹۸۰۰ متر مربع است و ۵۰۰ متر مربع آن شامل کاشی‌ها و کتیبه‌ها می‌شود. طول مسجد جامع یزد برابر با ۱۰۴ متر و عرض آن ۹۹ متر است و هفت ورودی دارد. این هفت ورودی به چند کوچه و راه‌های خروجی متصل می‌شوند.


بسیاری از اهالی یزد می‌گویند برای تهیه خاک کاشی‌ها و مصالح مسجد جامع از خاک کربلا و گلاب استفاده‌ شده است.
این اثر تاریخی در ۳۱ تیر ۱۳۱۳، با شماره ۲۰۶، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد جامع یزد در ضلع غربی خیابان امام خمینی و در یکی از محله‌های قدیمی قرار دارد. چهارسوق و بازار شاهی یزد، از بناهای تاریخی قرن هشتمی، در انتهای خیابان مسجد جامع و در ضلع جنوب شرقی آن قرار دارند. انتهای سه بازارچه قدیمی شهر یزد، به چهارسوق متصل است. یکی از این بازارچه‌ها به مسجد جامع ختم می‌شود که با اتصال دو بازارچه‌ دیگر به کوچه‌ یهودی‌ها و محله‌ دارالشفا، مجموعه‌ای تاریخی و حیرت‌انگیز را شکل می‌دهند.

برای گشت در کوچه پس کوچه های بافت تاریخی از در پشتی مسجد جامع که به سوی بافت تاریخی باز می شود راهی از سنگفرش که از میان کوچه پس کوچه های کاهگلی، از زیر ساباط های کمان دار، از کنار آب انبار ها، مسجد ها و خانه های کهن خشتی می گذرد و مسجد جامع را به محله های تاریخی یزد می رساند راه سنگفرش از لابه لای خانه های تاریخی بسیاری می گذرد. کوچه های بسیاری به این سنگفرش می رسند که اگر هریک را دنبال کنیم خانه ای تاریخی را می شود پیدا کرد،محلۀ فهادان از دیگر محله ها مشهور یزد است که خانه های تاریخی چون خانۀ لاری ها و عرب زاده و بقعۀ دوازده امام و مدرسۀ ضیائیه در آن قرار گرفته است.

باید بگوییم که عطرشاهین در این محله ی زیبا و قدیمی شهر یزد نیز دارای شعبه ای دلنشین و سنتی می باشد .

برای دسترسی و رسیدن به این شعبه از مجموعه عطرشاهین به راحتی میتوانید بعد از وارد شدن به خیابان اصلی مسجد جامع سمت راست خیابان نرسیده به کوچه تل خاکستری این شعبه را مشاهده نمایید .

تلاش داشتیم تا امکانی را فراهم کنیم تا در هرکجای شهر یزد که هستید بتوانید به راحتی به شعب عطرشاهین دسترسی داشته باشید و از خدمات عالی و کامل مجموعه ما استفاده لازم را ببرید . این شعبه یکی از شعبه های سنتی ما در بافت تاریخی یزد می باشد .
اگر به شهر یزد سفر کردید یا ساکن این شهر هستید ، در یکی از پیاده روی های روزانه خود در این خیابان دلنشین میتوانید به این شعبه سری زده و از جدید ترین و بهترین عطرهای دنیا استشمام کنید .

2 دیدگاه در “شعبه خیابان مسجد جامع یزد

  • مارس 17, 2023 در 12:47 ق.ظ
    Permalink

    از این شعبه خرید داشتیم .واقعا رفتار فروشنده حرفه‌ای و بسیار خوش اخلاق بودن.خسته نباشید به گروه حرفه ای شما.عطر هاتون هم بی نظیرن

    پاسخ دادن
    • مارس 18, 2023 در 3:19 ب.ظ
      Permalink

      ممنون ازتون
      نظر لطف شماست
      خوشحالیم که از خریدتون راضی بودید ، تمام تلاش ما برای رضایت شما عزیزان هست .

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *